El Hogar San Pedro - Reisverslag uit Gieten, Nederland van Wieke IJbema - WaarBenJij.nu El Hogar San Pedro - Reisverslag uit Gieten, Nederland van Wieke IJbema - WaarBenJij.nu

El Hogar San Pedro

Door: Wieke

Blijf op de hoogte en volg Wieke

15 Januari 2010 | Nederland, Gieten

Met nog 2 weken te gaan voor vertrek beginnen de zenuwen nu toch wel een beetje te komen. Het eerste afscheid is al geweest (van mijn lieve collega's!) en morgen zal er (door mij) vast nog wat afgejankt worden op ons afscheidsfeest. Desondanks begin ik er ook steeds meer zin in te krijgen.

Gisteren is de eerste informatie binnen gekomen over het vrijwilligersproject dat ik een maand lang zal gaan doen. Het eerste verrassende nieuws was dat Sylvie en ik tóch in hetzelfde gastgezin zijn geplaatst én op hetzelfde vrijwilligersproject. We gingen er eigenlijk vanuit dat dit niet het geval zou zijn, we hadden (naar ons idee) toch duidelijk aangegeven dat we dit gescheiden wilden doen? Ach, het is geen dramatische vergissing. Gewoon even omschakelen, ik denk dat we ons alsnog wel zullen redden ;)

Ik (en Sylvie dus ook) ben geplaatst in een tehuis voor 'in de steek gelaten meisjes'. Leeftijdscategorie 5 t/m 17 jaar. Dit project wilde ik ook erg graag dus ben er heel blij mee! Via google kwam ik op de volgende site van het project terecht: http://hogarsanpedro.weebly.com/index.html . Het ziet er wat mij betreft heel goed uit! Zoals te zien bij het kopje vrijwilligers heb ik blijkbaar een goede referentie gehad van een priester. Ik zal een kruisje om mijn nek hangen ;)

Nog 13 daagjes aftellen! en dan dan dan dan... eindelijk...

Liefs,

  • 17 Januari 2010 - 15:05

    Miek:

    Heb even een kijkje genomen op de site, ziet er goed uit inderdaad. :) Ah Wiekje nu begin ik toch wel te beseffen dat je best wel lang weg bent. :(

    Kusje

  • 20 Januari 2010 - 04:24

    Marlou Bijlsma:

    Wieke! Nog 9 dagen.. Oeeeh, spannend! Hoe was je afscheidsfeest? Vast iedereen heel veel knuffels gegeven!? Hadden ze voor jou ook zo'n mooi T-shirt gemaakt met "We love Wieke", de jouwe met "we love Marlou" hangt hier nog steeds mooi op mn kamertje in Amerika.

    Ik moest je nog even waarschuwen van Diego, iemand die nu ook aan Lamar studeert, maar in Peru opgegroeid is. Toen ik vertelde dat jij naar Peru ging, zei hij "Tell her to watch out!" "Why?" "It's so beautifull, she will never come back again." Dus je bent gewaarschuwd en kom maar wel terug hoor! Anders missen we je allemaal te erg.

    Have fun en ik hoop dat jij (&Sylvie) een hele mooie tijd zullen beleven!

    Liefs x

  • 22 Januari 2010 - 15:53

    Mario Brothers:

    Arme schat toch, wat vervelend dat je zo bedroefd bent over het afscheid enzo. Zolang je maar weet dat we van je houden, en wij ook een feestje gaan geven dat je weg bent! :Y

    Nja, eigenlijk niet hoor, zo lief zijn we nog wel (A) Ikke wens jou vet veel plezier op reis, en een dikke kus van ons drietjes! Dat kwijl op mijn beeldscherm van Fredrik moet je ook maar even als een kus opvatten. Maak een paar leuke foto's voor ons, want anders sturen we je weer terug! Oh, en raak niet zwanger op reis!

  • 29 Januari 2010 - 10:32

    Albert:

    Zag dat jullie zojuist in Madrid zijn geland. De reis is nu dus echt begonnen. Doe voorzichtig en geniet vooral veel. We missen je nu al.


  • 01 Februari 2010 - 18:40

    Sietske:

    Lieve Wieke,

    Jeetje nou ben je begonnen aan die mooie reis die je, je hele leven, nooit meer zal vergeten... geniet ervan! Ik hoop dat je een hele mooie, leerzame en indrukwekkende tijd gaat hebben en dat je terug komt met een koffer vol mooie herinneringen en ervaringen!!
    Ik ga je zeker volgen op deze site!

    Liefs je buurmeisje Sietske

  • 02 Februari 2010 - 15:45

    Irma (Abrahams):

    Hoi Wieke,
    Ik heb net je eerste reisverslag gelezen. Geweldig! Absoluut geen straf die lengte. Blijf vooral zo 'beeldend' schrijven. Ik verheug me nu al op de volgende. Geniet met volle teugen en pas goed op jezelf. groetjes.

  • 02 Februari 2010 - 21:44

    Petra:

    Hoi hoi,wat leuk om jou zo te volgen.Volgens mij ga jij een te gekke tijd krijgen daar.En dan ook nog salsa dansen leren.Groetjes en geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieke

Actief sinds 25 Maart 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 37531

Voorgaande reizen:

09 December 2014 - 15 Januari 2015

China

29 Januari 2010 - 01 Juli 2010

Zuid-Amerika (Peru, Bolivia, Chili)

Landen bezocht: